söndag 2 mars 2008

Drömmen om Pär

Jag hade tänkt vänta med att förtälja detta tills i morgon då jag träffar Pernilla, men nu när Johanna nyss skrivit om sin mystiska dröm så MÅSTE jag ju bara berätta om min:

Jag, Lisa, Rebecka och några fler från vår skola befann oss i ett stort rum. Det fanns några fönster på ena väggen och mitt i rummet fanns en säng. Det kan ha varit ett hotellrum men jag är inte säker. However, vi var lite uppklädda, för vi skulle snart göra något fint. Jag tror att det dyp var skolbal eller så. Jag hade inte så jättefina kläder, men jag hade jättefina skor! De var rätt så högklackade, och de var av glas! Precis som Askungens. :)
Vi höll på att förebereda oss för avfärd när Pär kom in i rummet. Precis som jag hade han vardagskläder på sig, fast skorna var fantastiska. Det var ett par högskaftade damstövlar som räckte honom en bra bit över knäna och de hade de högsta klackarna jag någonsin sett! Och inte nog med det; de var av glas också!! Han hade vissa problem med att gå i dem, och jag tror inte att de var så bekväma heller, för han tog av sig dem och ställde ifrån sig dem på golvet bredvid sängen. Jag tänkte att jag skulle ta av mig mina också, för glasskor är faktiskt ganska hårda. Jag ställde mina bredvid Pärs. De såg väldigt små ut bredvid Pärs jättehöga stövlar. Jag planerade att låta mina fötter pusta ut tills det var dags att gå.
När den stunden kom sträckte jag mig efter mina skor, och ve och fasa! Jag råkade i rörelsen stöta till Pärs ena stövel! Med ett ljudligt "krasch" gick både hans och mina skor i tusen bitar!! (nackdelen med glasskor)
Pär blev alldeles förkrossad. Åh, jag tyckte så synd om honom för han såg så förskräckligt ledsen ut. Och jag skämdes skämdes skämdes. Och kastade ur mig ursäkt efter ursäkt, men vad hjälpte det? Skorna var krossade för alltid. Jag erbjöd mig naturligtvis att ersätta dem, jag frågade var de var köpta och vad de kostade och såna saker, men han svarade inte. Han satt bara där med tom blick och stirrade på den glittrande högen av krossat glas.

Snipp snapp snut, så var drömmen slut!

Någon som känner en drömtydare?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha vilken rolig XD haha det kanske betyder att du typ kommer ha sönder hans skor på rikigt hahahaha xD eller att HAN låna Rends skor istället för Rusul : o

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!


stackars pär!! HAHAHA

Anonym sa...

hahahahahahahahahaha. kanske du har skuldkänslor?