söndag 16 december 2007

Julpanik och Önskelistor

Idag har jag varit i strängnäs med mamma och hennes syster och så. Jag försökte hitta julklappar men det är svåårt. Jag har hittat lite olika saker som jag ska välja mellan men tänk om någon annan redan har köpt samma sak liksom ? Men det kanske inte gör någonting ? Right ? Det är väl tanken som räknas ?

Äh, det blir nog bra :) ( eller inte )

Jag önskar mig:
-Weeping Willows ( Jag har ingen skiva med dom )
-Färglinser (Harrygrön och Lila )
-Röda strumpor ( Gärna lite luddiga )
-En kaffemaskin ( Man måste kunna göra Latte )
-Knäck ( hemgjord är god )
-Jordnötshjärtan ( I mängder )

Så. I morgon är det skola och jag undrar vad vi ska göra då. Vi har ju inga lektioner iallafall. Det är bra. Fast vi ska säkert göra någonting tråkigt. Som att städa typ.
Usch, ( hiih, Agnes kunde inte stava till det ) det är säkert julbord ssnart, typ måndag och jag hatar julbort. Det är äckligt. Tjock prinskorvar och fula köttbullar. Jag hatar kötbullar. Det ända som är bra med julbord är mimosasalladen. Det tycker jag om.

Är det sant att man inte dödar får för att göra fårskinstofflor ? Alla säger att man inte gör det för man tar bara ullen, men varför heter det då fårSKINstofflor ? ullen är väl inte precis deras skin ? eller ? Mamma säger att det är ull och mokka. Men vad är mokka ? Är inte det något djur ? Eller vad är mokka ?

Vi har filmen "Populär musik från vittula ". Det visste inte jag. Det ska jag se någon gång får vi har läst en del av den i skolan och lisa har läst den. Jag tror han tyckte den var bra.

Ikväll är det "Shall we dance" , och den är rätt dålig för jag tycker egentligen inte om filmer med lyckliga slut men jag har lovat mamma att vi ska titta på den så nu måste jag det. Det går sånadär filmer, romantiska och dåliga och löjliga med dålig humor, varje Söndag fram till Julafton. Hittils har mamma fått mig att titta på alla.

Lisa, Agnes ; vad önskar ni er ? ( Ni får inte säga kramar ).Någonting måste det väl finnas ? Något litet och onödigt ? Ni vet, något som man absolut inte behöver ha men ändå så måste man ha det bara för att liksom. ?

Johanna vet jag redan. :) Hon är bra på att göra önskelistor.

Nu ska jag sortera kläder. Hejsvejs. !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej älskade Elin! Det är absolut tanken som räknas, när det gäller julklappar! och det är faktiskt svårt att önska sig något under 30... du var inte heller så bra på det! Men jag önskar mig kritor! Det är väl bra? Och har du glömt att vi ska till Rinman imorn? Så vi slipper vår skola! Och du kallade mig för HAN, haha! "Jag tror han tyckte den var bra." Det är jag det! Och jag tycker den är bra. Och hur kan du inte tycka om filmer med lyckligt slut? Lyckliga slut äger! Men jag håller med om det om töntiga romantiska filmer. Förutom Love actually, förra söndagen, för den är underbar! Min favvo (enda?) romantiska komedi! Men underbara Alan Rickman med sin underbara mörka röst! Hej då Elin! Älskar dig <3

Anonym sa...

Haha jag reagerade ocks på hannet:d

jag regerar!!

Och jag håller med om att lyckliga slut äger, lyckliga slut är de enda slut som borde få kallas slut.