onsdag 7 maj 2008

My Chemical Romance-sångare om emokulten

Idag har jag spelat lite fiol och så har jag gått i skolan och så har mitt band repat. Det sistnämnda var roligast för det gick jättebra! :D Vi är klara med vår första egna låt! Och nu kan vi den också! (ganska bra)
Fast fioluppträdandet var också roligt för vi fick godis! Och massa pengar! Och rosor! Det var värsta stora konferanssalen! Den var skitstor, den största lokal jag nånsin spelat i tror jag. Förutom sporthallen på skolavslutningen förra året. Eller kanske ungefär lika stor förresten.

Jag har lite huvudvärk. Fast bara pyttelite.

Jag har just lärt mig att MCR's Famous Last Words är en powerballad. Hihi jag har aldrig tidigare tänkt på den som en ballad. Men det stog så i Okej.
Och så stod det som vanligt att MCR gör allt för att bli av med emosstämpeln.(Gerard tycker att emomusiken är masssproducerad och känslolsö och vill inte förknippas med den, men hans eget band är tydligen äkta!) Han kallar emokulturen för en hög med skit. (det blev roligt på svenska :P) Och i nästa mening snackar han om sitt "ideala" samhälle där alla accepteras, och alla får "uttrycka sina känslor hur de vill". - Conclusion: Att vara emo ingår inte i "uttrycka sina känslor".

Det var allt för idag!
Tack och hej leverpastej

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Gerard, du är för lustig.

Anonym sa...

Åtminstone en aning motsägelsefull...