fredag 20 juni 2008

KOBRA

vi var i djungeln! Vi sag en KOBRA!!!! woow!!! jag gick dar forst pa stigen och plotsligt ser jag nagot stort och morkt slingra sig ett par meter framfor mig! I was like: ORM ORM KOLLA!! Och sen stannade den och man kunde se kobraskinnet pe halsen pa den, med kobramonster pa! (monster som i pattern).



jag: Det ser ut som en kobra!!

pappa och jag: det ar en kobra!!!



Jag ar alldeles exalterad, hittills har vi aldrig haft turen att se en orm vild i djungeln, och nu ser vi en kobra!!! Den var over en meter!!!!. Nu fr se kort nar jag kommer hem!!



Forutom ormen badade jag i en ISKALL bergsvattensjo. (djungelskogen ligger pa toppen av ett 1600 kilometer hogt berg) Det var sa javla kallt! det kandes som att simma i sno eller nat. men det var kul, for man kunde duscha i vattenfall!! Det fanns grodyngel dar.



Det finns massor av jattestora fargglada fjarilar har i trakterna. (befinner oss i Hue) har finns rester av ett gammalt kejsarpalats. Det var fint, med drakar pa taken. Jag har kopt en drake!! (kite alltsa).

Allt ar valdigt kenesiskt har jamfort med Thailand eller Malaysia. Fast sa gransar ju Vietnam mot kina i norr.




__

5 kommentarer:

Astrid sa...

wow wow wow :o shiiit va coolt :D:D ååh jag är avundsjuk xD jag vill oxå !

och vet du en sak ? :P ahha jag må vara blond men vill du skriva med å,ä och ö så tror jag det går att kopiera :D

mckinzey.ream sa...

wow thats so cool... shit i have those in my backyard...JK haha

ps u should of touched it and then played the flute for it!!!! LOL (or ur violin)HAHA

Anonym sa...

haha kinzey hhaha xD

Anonym sa...

woow! Kobra!

Anonym sa...

haha du svor:P du brukr aldrig svära:P.P:P